fredag, september 08, 2006

Inlåst på skjutbanan

Kom just hem från en traumatisk upplevelse...
Ska ju upp till Ösund i veckan och jaga lite, så ja va tvungen att skjuta in geväret. Åkte därför ut till en skjutbana strax utanför Gävle... Grindarna öppna och allt ser bra ut. Läser på grindar och sånt för att se om det är några öppettider eller nåt. Hittar ingen info... Letar efter nån att fråga på hela området utan att hitta nån. Skit samma, jag ska ju bara skjuta nåra snabba skott.

Sätter upp tavlan, skjuter, springer fram och tillbaka några gånger skjuter lite till osv osv.

Typ 15 min senare är jag nöjd och redo att dra hem. Lillchocken när jag kom ut till grinden igen, nu är den är STÄNGD och låst med världens största hänglås.... hmmmm vad göra? Jag ringer nån..... nähäää ingen mobil med mig. Har aldrig hänt förut, bra tajming! Försöker stoppa några bilar men stannar nån? Näe, inte då. Why? Ser jag så farlig ut?
Efter ett tag stannar iallafall en vänlig man. Jag förklarar läget och han garvar lite... Han kom som tur var från byn så han hade massa polare som han ringde och frågade om de visste nåt om den där grinden. Nähäää inte det... Sista utvägen, ringa Falck Security som hade nån skylt på grinden.
Vid det här laget så börjar han tycka att vi är kompisar så han börjar skämta med Falck-killen om mig och min gröna fula mössa och mitt dåliga val av bil.... jaja, man lär väl skratta lite artigt... ha...ha....ha...

Ivilketfall, Falck hade inga i närheten men de skulle skicka nån så fort som möjligt, 30-40 min. Jaja det är väl inte hela världen. Så det blev nästan en timme i bilen lyssnandes på P3, tills en brud med en knippe nycklar kom och garvade åt mig. Snäll va hon iallafall och släppte ut mig, TACK!!!!

Nu har jag ett rakgående gevär iallafall, så jag har inget att skylla på när jag missar de små djuren nästa vecka......

3 Comments:

Blogger Weetzia said...

Ja..vad gör man annat än ...asgarvar !!! Din lilla klant.
Varför tog du inte med mobilen...det var väl dumt...hihihi

3:52 em  
Blogger laocoon said...

hahaha... så går det när man förbereder sig för massaker på stackars oskyldiga djur... ;)

3:59 em  
Blogger Swamp said...

Hahaha, ja Falck-tjejen kommenterade också det... och det VAR faktiskt ett alternativ om inte nån hade kommit!! :D

7:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home